::saLaM saTu AkiDaH::

::saLaM saTu AkiDaH::
~ahlan wasahlan wamarhaban bikum~

Monday, December 19, 2011

never ever giv up!!

salam 1 akidah..
salam ukhwah fillah..
hari yg cukup indah..
what??result dah keluar dah??
***
hee..saje je..intro gimik tuh..
anyway..memang da taw result keluar hari ni kan..
saja kasi gempak..
hmm..apa yang ana nak share
bukanlah pasal result..
tapi adalah sikit kaitan tu
izinkan aku menjadi diriku..
anyway, let me think 1st..
.
..
...
....
.....
....
...
..
.

---------------
[izinkan aku menjadi diriku]
terngiang-ngiang jeritan prinsip hidupku..
dalam diri aku sendiri
wake up!!neva giv up!get ready to fight!!

ya Tuhan 
kenapa aku tak sekuat dulu?
dulu..
prinsip yang aku pegang itu benar-benar menjadi penguatku
menjadikan aku insan yang tak pernah mengenal erti putus asa
lemah,tak bermaya, beralasan..itu bukan diriku
semangat pada ketika itu berkobar-kobar..
inginkan sebuah kejayaan
bukan sekadar kata-kata atau janji palsu
tetapi ingin ku buktikan kepada ayah dan ibuku..
 dari mana datangnya semua itu??
dari Mu ya ALLAH..
aku lemah tanpaMU..
kembalikan semangat itu..
aku mahu diriku yang dulu..
...
mengimbau kenangan lalu..
aku bukanlah dari keluarga yang senang,mewah..tak..
aku bukanlah dari keluarga yang memang dilahirkan cerdik pandai..
tak..
aku bukanlah datang dari keturunan yang namanya gah..tak..
tapi aku punya IMPIAN..
CITA-CITA..
aku ingin menjadi seorang yang LUAR BIASA..
bukan insan yang biasa-biasa..
aku berjanji pada diri..
akan ku buktikan pada dunia..
kejayaan itu boleh dicapai oleh orang biasa
dengan usaha yang luar biasa..
aku akui..pengorbanan juga bukanlah biasa-biasa..
di saat kawan-kawan lain boleh ke tuisyen..
aku bertemankan buku di meja study bilik sendiri
di kala kawan-kawan mendapat wang untuk ke kem dan seminar..
aku hanya menunggu seminar percuma tajaan pihak sekolah..
namun diri ini tidak merasa kekurangan..
malahan aku bersyukur..
ALLAH masih beri aku peluang..
dan alhamdulillah..
detik yang menggembirakan..aku diumumkan sebagai pelajar harapan sekolah
namun hati ini cukup bimbang..
takut jika pencapaian tidak seperti yang diharapkan..
namun..
ALLAH tu baik kan..
DIA sangat dekat dengan persangkaan hambaNYA..
apa yang aku pegang..
'Allah tidak pernah mensia-siakan doa hambaNYA..'
kerana DIA ada berfirman dalam kalamNYA yang bermukjizat..
'mintalah padaKU nescaya akan AKU kabulkan'
alhamdulillah..berkat usaha,doa dan tawakkal..
result SPMku..alhamdulillah~
memang tidak dapat digambarkan dengan kata2..
betapa gembiranya hati ini..
rasa terbayar segala kepenatan dan kelelahan selama ni..
tidak kunafikan, tanggapan family padaku turut berubah.. ^_^
terima kasih ya ALLAH..
***
apa yang ingin dikongsikan di sini bukan jumlah A yang berjaya aku kutip dalam SPM
bukan jua berapa banyak hadiah yang aku dapat dari kawan2 n sdare mare..
jauh sekali tentang tawaran-tawaran yang aku dapat..
sebab aku percaya, semua itu rezeki yang dah tertulis buatku dan hamba-hamba ALLAH yang lain..
yang ingin dikongsikan disini adalah betapa cekalnya sekeping hati
dan teguhnya sebuah prinsip demi mencapai cita-cita dan kejayaan berbekalkan keazaman
dan kebergantungan kepadaNYA..
ya, hanya kepada-NYA semata-mata..
=======
Sesungguhnya allah itu amat dekat dengan persangkaan hambaNYA..
Allah tu baik kan??
kalau nak sambung cerita kisah perjalanan hidup ana nih, malam besok pun tak habis..
cuma nak tekankan..yang kita mesti sentiasa bersangka baik dengan DIA..
kenapa??sebab Dia tidak pernah menzalimi hambaNYA..
walaupun aku rasa paper akaun hari 2 'susah giler'
sampai aku kua dewan nangis2..
tapi apa yang aku pegang..
'ALLAH kan MAHA KUASA..pasti berlaku keajaiban..

dan aku tak kan pernah berhenti berdoa dan berharap,semoga DIA berikan aku yang terbaik'
.........
normally, orang akan sibuk buat solat hajat waktu dekat2 nak exam kan..
tapi apa yang aku tahu, exam belum lagi berakhir selagi result belum sampai di tangan..
anything can happen, rite?
[nak cakap bi konon..broken pon broken la]
jadi..suka untuk ana ingatkan..istiqamahkanlah diri antum dengan solat hajat walaupun exam dah habis
ya..sangat mustajab..buktinya..SPM..(dari pengalaman sendiri) ^_^
ya RaBBi..indahnya hidup ini andai segala pergantungan hanyalah padaMU..
cukuplah ALLAH bagiku..~
****

actually tengah sedih dengan result yang baru dapat ni kan..
terimbau lah kenangan sewaktu di sekolah..
itu yang jadi keluar cerita zaman SPM tuh..
anyway..rasa xbest la entry nih..
rasa macam lari topik pun ada..
itu yang lambat post tuh.. :(
no idea??
ya!! seems very difficult for me to write bout this..
but i'd try my best..
to gain my spirit and motivate myself..
i must do this..
tapi, macam ketinggalan pun ada, sebab benda ni kan dah lama..
[7hari dalam draftbox kot]
huhu.. what ever~ yang penting, lepas la jugak niat nak post something bout result kan.. ^^


p/s: sori..entry kali ni agak boring n buhsan..
kepada 'si pencabar'[yg dicabar actly] anda boleh tuntut hadiah..
but remember! i'll neva eva giv up!!
s.e.k.i.a.n.

1 comment: