::saLaM saTu AkiDaH::

::saLaM saTu AkiDaH::
~ahlan wasahlan wamarhaban bikum~

Monday, February 7, 2011

rantaian kisah~

<<<NO IDEA>>>
pejam celik-pejam celik..dah seminggu cuti rupanya..~
niat nk update blog..tgl niat je..kje entah kemane..hmm~
ok lah, dikesempatan yang ada ni..ingin juga saya coretkan sesuatu buat tatapan para pembaca sekalian(bajet cm ramai je)
neva mind..janji ada.. ^_^

sedikit perkongsian:::
banyak yanga ana dapat sepanjang seminggu di perantauan(cm jauh je)
atau lebih tepat lagi..di rumah sahabat ana..
sebelum 2..biarlah ana ceritakan serba sedikit..macam mana boleh tercampak kesini..hee~(glak sopan)

SEbeLuM CutI...

ana bertekad xnk balik..memandangkan cuti pon xde la lama sgt..
lagipon ada jgak kawan2 yg xbalik..kira ada geng la kan..
tbe2 2mgu sblm cti..ada pengumuman..cuti raya cina seminggu..huh!!apa lagi.smua pkt bli tket..
termasukla kawan2 yg xnk balik 2..ana wt rilek je..
ala..xde tiket,xpayah la balik..tp,nk dok mne??haiyyaa..masalah2~

nk dipendekkan cerita abg ana setuju nk amk ana kt kedah ni,balik sama2
bukan maen happy wo0!!
namun perancangan allah jualah YANG MAHA HEBAT..
abang ana xdpt cuti..
[musnahlah segala harapanku]
dah lah xleh balik, abang pulak dok kata macam2..
salah 1 ayat yg terkesan kt ana sampai sekarang.."try 2 b independent"
0wh..selama ni xindependent ka??come on br0!!adk lu bleh mngaji sampai penang..kedah..
masih xbleh independent ka??[kalo bleh nk je ak mnyumpah,shitt!]
tapi apakan daya..aku sayang abang aku yg sorang nih..huu~
tapi aku..memang jenis yang pantang dicabar..n xpernah mengaku kalah..
well..dat's my prinsip!never giv up!!
fine,aku buktikan yg aku boleh berdikari..


...............isk,sudah2!!bukan nak cte pasal ni lah...............................

terus langkau lagi..

dari MELAKA..ana turun di RESTORAN JEJANTAS SUNGAI BULOH..
nak tau 1 cerita tak??something happen~
sgt memalukan!!tapi..bila fikir balik..kelakar jugak..n seronok!!
nak taw knapa??jeng3!!
hee...alkisah...
masa nak beli makanan 2..dkat kaunter..barisan panjang giler..(upss..kdg2 gna jgk bhsa ni)
lpas bayar..ana letak sepinggan mee n segelas milo ais diatas dulang..
baru je nak memulakan langkah dengan ayunya..tiba2 pangg!!!!
dulangku melanggar peti ais..habis satu gelas air milo ais tersimbah ke bumi..owhh..~
milo ais ku..huu..yg 2 xde la sedih sgt senanye..yg lagi sedih 2..mata2 yg dok prati aku..ramai kot!!
ya allah..HANYA TUHAN YG TAHU..betapa MALU nya aku..waaaaaaaaa..
& dgn coolnya..abang kaunter 2 cakap lagi sekali..'milo ais 1!!'
huh!slamat dwet aku..thnx a lot..tima kaseh..syukr0n..t0che2..kamsimhanida..!!
kalo bole mmg nk kua smua..nk btau betapa berterima kasihnya aku kt abg 2..sbb gnti air aku..huhu..tapi
segan punya pasal, memang diam xterkata..
tbe2 ada orang panggil aku dari belakang..owh tidakk!!senior aku!dia tlg ankat gelas yg jatuh..n hulur kt aku
waaa..mekaseh2(malu kot!)
itulah kisahnya..
.........DA MORAL OF DA STORY............::
berhati2 lah membawa dulang..[ni kalo dpn mak mentua..kompem failed]ngee~wallahu'alam

:::teRhARu:::

mana xterharunya..semua sahabat muslimat yang ikut rombongan 2 hantar ana sampai ke kereta..
tolong angkat beg..n mcm2 laa..pendek kata memang ana ni bertuah la dapat sahabat2 mcm depa 2..
thanx ya!!
actly sedeyh sgt nak tinggal korang malam 2..huhu~
kalo xde orang kat situ kompem aku nanges daa..woo0o..~
terase nk p lari ke bas je time korang tinggal aku tuh..huhu~
fullstop..

beRMuLa La epis0D hiDuPKU di RAWANG:::

banyak sangat benda baru yang aku dapat kat sini..
budaya,cara hidup,adat,resepi..n macam2 lagi laa..
nk cte smua smpai esok pun xhabis..jd aku amik part yg paling xboleh lupa..
>>>part aku masok dapur<<<
utk pengetahuan..aku ni fobia dgr bunyi minyak..especially goreng ikan 0r ayam..
bunyi dia yg berdesing tuh..fuhh!!!mmg wt aku mlompat laa [actlly ada sejarah hitam pasal nih]

kt cni...bukan maen lagi aku kat dapur..mengalahkan chef!!(hahha..hiperbola2)
ok lah..sebenarnya banyak sangat dapat resepi baru kat sini..seronok!!
antara benda baru yg aku jumpa..
*keropok bayam..
*ikan bilis goreng tempoyak
*sup ikan..
*muffin buah dll(bnyk sgt smpai lupa daaa)

>>>part g jalan2 sampai sesat<<<
jalan2 tanpa duit..sgt menyedihkan..huu~
elaun belum dapat2 lagi..apa boleh buat..hoh0hoh0
sab0 je laa..

>>part plg xleh lupa<<
pegi UPSI..^_^
knapa hepy sgt p upsi ni??sbb..cte2 aku senanye nk msuk upsi..hmm
tempatku bukan disitu..DIA LEBIH TAHU

PERJALANAN PULANG YG CUKUP MENCABAR~
mgkin yg ni utk next post kot..
betul2 penat nih..

nota kaki: everything happen 4 a reason~
sentiasalah bersangka baik dengan allah..^_^

2 comments:

  1. salam sal...

    lawakla hanis baca cerita ni... tergelak-gelak hanis dibuatnya baca post sal ni...

    sal p rawang kwsn mana? hanis dok rawang gak...

    ReplyDelete
  2. wsalam...
    erk..lawakkah?hehehe..
    memg nk wt hanis glak p0n..^^
    rawang 2 umh shbt maahad..kt kmpg melayu sri kundang ~ ^_^

    ReplyDelete